Moto Shop Janov

Předpověď zitra pro celou ČR Předpověď pozitri pro celou ČR Předpověď pozitri pro celou ČR
www.meteopress.cz

Mastercard Visa

Akce - zpráva

CBR500R - dojmy z prvních kilometrů

CBR500R - dojmy z prvních kilometrů.

Po několika desítkách kilometrů strávených v sedle doprovodného biku NC700S konečně zastavujeme s kolegou novinářem na přilehlém parkovišti a já mám možnost vyměnit svůj stroj za ten, na který jsem se tolik měsíců těšil sportovní pětikilo CBR500R - jeden z - nastávajících hitů letošní sezony. Od pusy nám v teplotě okolo nuly jde pára a na silnici, která je po okrajích lemována centimetrem sněhu se místy povalují kusy ledu. V chladném počasí praskající kombinéza, studený vzduch prolínající se perforací kombi a zlověstně se lesknoucí povrch silnice nabádají k opatrnosti, jenže kdo by nad tímto dlouho přemýšlel, když má před sebou tuhle krasavici!

Pár technických dat o motocyklu:

O dospěle vzhlížejícím supersportu, který je vzhledem podobný čtyřválcovému CBR1000RR Fireblade se rozhodně nedá říci, že je to "pouze pětikilo". Dvouválcový motor DOHC s elektronickým vstřikováním paliva disponuje výkonem 35 kW (což jej od roku 2013 činí ideálním pro držitele řidičského oprávnění A2, kteří hledají silnější stroj) a působivou spotřebou 3,7 l/100 km (dle normy WMTC).Konstruktéři značky Honda vnímají tento stroj jako dostupné CBR" hodné svého názvu.


Motor, osmiventilový, kapalinou chlazený řadový dvouválec DOHC s vrtáním 67 mm a zdvihem 66,8 mm; zalomení klikového hřídele jsou vzájemně pootočena o 180° a primární vyvažovací hřídel je umístěn za válci, blízko těžiště motocyklu. Primární převod a převod setrvačníku používají sestavu 2 ozubených kol, která jsou vyztužena proti sobě prostřednictvím síly pružin k vyrovnání vůlí a současně tím slouží i ke snížení mechanického hluku. Protizávaží klikového hřídele je speciálně tvarované a jeho nízká hmotnost umožňuje volné otáčení motoru se sníženou setrvačností. Systém vstřikování paliva PGM-FI zajišťuje vynikající odezvu na plyn, přičemž nejvyššího výkonu 35 kW je dosaženo při 8 500 ot./min. a 43 Nm točivého momentu při 7 000 ot./min.

Rám z ocelových kosočtvercových trubek a prvotřídní odpružení - 41 mm teleskopická přední vidlice kombinovaná se zavěšením zadního kola Pro-Link s jedním tlumičem - zajišťují jisté a přesné ovládání, ke kterému přispívají také 17palcová kola z lehkých slitin obutá do širokých radiálních pneumatik (120 vpředu, 160 vzadu). Výkonné brzdy se zvlněnými okraji kotoučů jsou standardně vybaveny systémem ABS.

Přístrojový panel je tvořen digitálním ukazatelem rychlosti, sloupcovým digitálním otáčkoměrem, počítadlem kilometrů, dvěma denními počítadly, hodinami a digitálním ukazatelem hladiny a spotřeby paliva. Zapalování je chráněno systémem HISS (Honda Intelligent Security System), světlomety jsou tvořeny dvěma 55W halogenovými žárovkami H7 a oddělenými reflektory. Pod sedlem je prostor pro uložení U-zámku.

Pocit z jízdy:

Cvrknu o startér a už po prvních stovkách metrů cítím ten diametrální rozdíl oproti právě odevzdanému NC700S - oba modely (NC700S & CBR500R) jsou lehké, jemné, hravě ovladatelné příjemné záležitosti avšak charakterem motoru naprosto rozdílné. S NC700S je jezdci nejlépe, když motor držíte v nižších a středních otáčkách, zatímco sportovní pětikilo začne pořádně rvát za ruce, když se dostane nad pět tisíc otáček. Okolo osmi tisíc máte pocit, že kočírujete pěkně naštvaný roj divokých včel a dech CBR500R dochází až okolo devíti tisíc otáček. Příjemně točivá, řvoucí bestie CBR500R spíše nadchne mladší, sportovně ambiciozní jezdce přestupující ze stopětadvacítek a díky své ovladatelnosti a nízké hmotnosti (194 kg) sklidí ovace i mezi zástupci něžného pohlaví. Oproti tomu NC700S je favorizováno pro svoji univerzálnost a rozdílný charakter motoru spíše ve stření věkové kategorii. Převodovka na CBR500R jde krásně hladce a přeřazování mezi jednotlivými stupni je příjemnou záležitostí. Co mimořádně oceňuji je to, že motorka odpustí zejména při prudkém podřazování drobné začátečnické chyby a tak se ať již začínající či přestupující jezdci nemusí příliš bát a se strojem se rychle spřátelí. Výhodou je také brzdový systém ABS; za brzdy se dá brát hodně ostře bez jakýchkoli náznaků nestability či kolize. Pocitově lze motorku vnímat jako velký nicméně kompaktně řešený bike, kde vše padne do ruky, každá ovladač je na svém místě s jednoduchým, intuitivním ovládáním. Široká řidítka a posaz který osciluje někde mezi cestovním a sportovním usazením v kombinaci s hučícím dvouválcovým agregátem rozhodně vysílají jasné signály - jede se na dospělém, silném žihadlu, které lze však díky koncepčnímu "user friendly" zpracování hravě ovládat a užít. Opět se dá říci jedno - Hondě za tento bike palec nahoru!

honda.cz

Zobrazit fotografii. Zobrazit fotografii. Zobrazit fotografii. Zobrazit fotografii.
Zobrazit fotografii.

Přidáno: 13.3.2013
 Zpět